Österlen del 1

Då var man hemma efter en fantastisk helg i Österlen där vi har firat käre mami som idag fyller 60 år. Vi bodde på några familjevänners bed & breakfast och detta ställe var verkligen hur fint som helst. För att göra en lång historia kort har vi besökt Glimminehus som är Nordens mest bevarade medeltida borg, Sveriges bästa café Olof Viktor och Sveriges största rapsoljegård Gunnarshög där vi fick tillverka egen rapsolja. På hemvägen en sväng förbi Kiviks musteri där vi shoppade loss. Vi har också besökt Ales stenar, hängt på den kritvita stranden Sandhammar och strosat runt på loppisar (visar fynden senare) . Att befinna sig i dessa miljöer är en upplevelse i sig och jag hade gärna stannat en vecka till om jag hade haft semester.
 
Hur som helst hade vi en underbar helg och flera dagars riktigt lyckat firande av mamma. God mat och massa fina tal och sånger. Bara att få komma bort, umgås hela familjen och få lite försmak på sommar och semester var mysigt. Det hela är svårt att återge så jag tänker att ni får titta själva. Tänker att jag kör bilder från fredagen först och bilder från lördagen och söndagen senare!

Bilresan dit

Vi stannade på Brahehus och åt lunch, i närheten av Gränna

Det fick självklart bli lite färdkost
 
Rävåkra bed & breakfast

Utanför Rävåkra

Och en bild på en av alla åkrar

Mina föräldrars rum
 
Rävåkra framifrån, nästan lite medelhavskänsla

Och omgett av massa växter och blommor

Vid parkeringen

Inne i det gamla stallet som utgör allrum och restaurang

Och har gudomliga fönster
 
Fredagshäng

Jag och Lipton på promenad
 



Allmänt | |
Upp